قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس
خانه / آموزش و مشاور بازاریابی / بهترین نوع مشاوره بازاریابی

بهترین نوع مشاوره بازاریابی

به گزارش بسیاری از منابع خبری بین المللی پس از رکود سال های گذشته در دنیا ، شرکت های مشاوره بازاریابی ظهور کردند که این شرکت ها فعالیت های تخصصی را در حوزه بازاریابی انجام می دهند و در واقع مغز متفکر سازمان ها در حوزه بازاریابی به شمار می روند. در ایران نیز از سال ۱۳۸۰ به بعد با بالا رفتن میزان عرضه نسبت به تقاضای بازار، نیاز به مشاور بازاریابی و استفاده از خدمات مشاوره بازاریابی بیش از پیش اهمیت یافت. البته این زمان شروع رقابت در بازارهای مختلف بود و بازارهای مختلف یکی پس از دیگری دچار این وضعیت یعنی افزایش عرضه و شدت رقابت شدند. در همین زمان بود که مدیران شرکت ها به دنبال یک راه حل جهت کسب مزیت و تمایز از رقبا رفتند.

چرا هر شرکتی نیاز به خدمات مشاوره بازاریابی دارد

مدیران عامل شرکت های ایرانی از آنجایی که باید به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد ایران همواره متفاوت بی اندیشند و از کوتاه ترین روش مسائل حوزه بازاریابی و فروش خود را حل نمایند، وقتی با مسائل متعدد در بخش برنامه ریزی بازاریابی و فروش مواجه شدند و یا در اجرای امور بازاریابی جهت رسیدن به اهداف فروش مشکلات و موانع را مشاهده کردند، افکار مختلفی به سراغشان آمد. یکی از آن ها برون سپاری واحد بازاریابی و فروش بود. یعنی تصمیم می گرفتند که وظیفه بازاریابی و فروش به شرکت دیگری واگذار کنند. این راهکار در گذشته برای شرکت های صنایع غذایی که محصولات خود را برای توزیع به شرکت های پخش می سپردند مناسب بود. اما با توجه به ریسک های موجود و درصدی که این شرکت ها بابت بازاریابی و توزیع کالا طلب می کنند، توجیه این روش بازاریابی و فروش از بین رفت.

برخی دیگر وقتی با رقابت های موجود در بازار مواجه شدند، چاره کار خود را در جذب و بکارگیری مدیران فروش شرکت های قدیمی و بزرگتر دیدند. اما این مدیران فروش با تجربه نیز با دو مشکل مواجه شدند؛ اول آنکه شرایط کاری این افراد برای شرکت های کوچک و متوسط مناسب نبود و دیگر اینکه بیشتر زمانی که این افراد در شرکت ها می گذاشتند، صرف کسب تجربه و اعتبار بیشتر برای خودشان می شد و به اندازه حقوق های بالایی که طلب می کردند، توان انجام کار مدیریتی نداشتند.

در آخرین مرحله شرکت های بزرگ وقتی با بازارهای رقابتی مواجه شدند، به اساتید دانشگاهی روی آوردند و علاوه بر برگزاری دوره های آموزش بازاریابی ، از این افراد راهکارهای بازاریابی خواستند و یا از آن ها خواستند که برنامه ریزی بازاریابی و فروش برای شرکت ها تدوین کنند و نتیجه آنکه این برنامه ها هرگز اجرایی نشدند زیرا با تفکر عملیاتی و اجرایی در بازاریابی تناقض داشتند.

اما این ها مشکلات و مسائل واحد بازاریابی و فروش را در شرکت ها مرتفع ننمودند. زیرا انتظاراتی که مدیران شرکت ها داشتند ؛

  • تدوین چارت سازمانی واحد فروش
  • پیاده سازی سیستم نیروی انسانی واحد بازاریابی و فروش (جذب صحیح ، رشد و آموزش نیروی انسانی، تدوین دستورالعمل نگهداشت نیروی انسانی و پرداخت حقوق و دستمزد، تدوین دستورالعمل توسعه نیروی انسانی)
  •  شناسایی صحیح مشتریان و تدوین سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان CRM
  • شناسایی نیازها و خواسته های مشتریان
  • قیمت گذاری و شناسایی قیمت های بهینه محصولات و خدمات
  • تدوین برنامه شبکه امور نمایندگان جهت توزیع کالا و محصولات
  • تدوین کمپین تبلیغات علمی و اثربخش
  • تدوین برنامه یکپارچه جهت واحدهای تحت پوشش واحد بازاریابی و فروش (روابط عمومی و تبلیغات و فروش و امور مشتریان و …)
  • نظارت و کنترل بر اجرای صحیح برنامه های ارائه شده در واحد فروش

این ها همه برنامه هایی هستند که باید در واحد فروش یک شرکت پیاده شود تا برند سازمان ارتقا یابد و سهم بازار محصولات شرکت در بازار به صورت پایدار توسعه یابد. اما همه این ها توسط یک نفر و یا پرسنل اجرایی شرکت به صورت صحیح اجرایی نمی شود.

دپارتمان مشاوره بازاریابی جهت ارائه خدمات مشاور بازاریابی

دپارتمان مشاوره بازاریابی به منظور ارائه خدمات مشاور بازاریابی فرایند سیستماتیکی را بر اساس مدل FG360 درجه اجرایی می نماید. فرایند مشاور بازاریابی بدین ترتیب است که ابتدا بر اساس فرم های از پیش تعیین شده اهداف و نهاده های مدیران شناسایی شده و پس از انجام تحقیقات بازار علمی و کاربردی ، برنامه استراتژیک بازاریابی تدوین می شود و سپس این برنامه به برنامه های عملیاتی و اجرایی ۳ ماهه مبدل می گردد و نهایت تحت نظارت مشاوران پارک بازاریابی ایران به صورت صحیح اجرایی شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

کلیه مشاوران بازاریابی ما دارای مدرک دکتری مدیریت بازاریابی از دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی بوده و دارای حداقل ۷ سال سابقه دستیاری در کنار مشاور بازاریابی می باشند.

چرا شرکت ها، از خدمات مشاور بازاریابی استفاده می کنند؛مشاور بازاریابی - مشاوره بازاریابی

  • تمرکز کامل یک مشاور به صورت کامل بر روی یک شرکت
  • حضور یک ناظر در هر پروژه علاوه بر مشاور بازاریابی
  • ارائه گانت چارت جهت ارائه خدمات مشاوره بازاریابی
  • تضمین در فرایند ارائه خدمات مشاوره
  • تدوین برنامه استراتژیک بازاریابی توسط اعضای هیئت علمی پارک بازاریابی ایران
  • تدوین دستورالعمل های صحیح اجرای برنامه ها
  • بررسی برنامه ها و مسائل شرکت در جلسات هیئت علمی
  • آموزش پرسنل جهت اجرای صحیح برنامه ها توسط مشاور بازاریابی
  • ارائه گزارش های دوره ای از برنامه های ارائه شده و نتیجه برنامه های عملیاتی گردیده مدیریتی
  • پیگیری سیستماتیک برنامه های ارائه شده توسط تیم مشاور بازاریابی

کلیه خدمات مشاوره بازاریابی بر اساس تجربه حداقل ۱۵ نفر از اعضای هیئت علمی و یا بر اساس نتایج تحقیقات بازاریابی ارائه می گردد.

سایت آموزش بازاریابی و مشاور بازاریابی به شما در ضمینه های مختلف افزایش درآمد و جلب مشتری کمک خواهد کرد.در این وب سایت به تمامی نکات لازم برای ارتقا کیفیت کارتان و عبور از سد رقبا اشاره شده و نیازمنده مطالعه دقیق تمامی مطالب این سایت است.شاید مهم ترین نکته در این وب سایت قابل فهم و درک بودن مقالات موجود است که به کاربران این کمک را میکند که در هر سطحی که باشند بتوانند از این وب سایت و مطالب آن استفاده لازم را ببرند

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

به فکر سئو باشید

برای وب سایت ها مهم ترین مساله موجود همان بهینه سازی سایت است که باید …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس