قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس
خانه / آموزش و مشاور بازاریابی / تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک

در دنیای کنونی ، به دلیل گسترش استفاده از اینترنت و توسعه دنیای مجازی افراد ، اغلب صاحبان کسب و کارها به فکر استفاده از این فضا برای گسترش میزان سطح کسب و کار خود افتاده اند.

لازم است قبل از اقدام به ایجاد وب سایت و یا شبکه اینترنتی و مجازی به بخشهایی که باید در این گونه تجارت وجود داشته باشد توجه نمایید. در اینجا سعی شده است بخشهای مختلفی که کسب و کار اینترنتی باید داشته باشد را در بخش آموزش بازاریابی معرفی کنیم.تجارت اینترنتی

یک) موضوع اول در تجارت اینترنتی ؛ بخش خدمات رسانی

در این بخش از صفحات اینترنتی که مختص شرکت است به معرفی کالا و خدمات پرداخته می شود که در کنار آن مخاطبان می توانند از طریق همان صفحه و یا حساب کاربری که برای خود می سازند به طرح سوالهای خود پرداخته و یا با شرکت ارتباط برقرار نمایند. از طریق این صفحات و یا ایمیل و شماره تماسی که در این حسابهای کاربری درج می گردد امکان وجود خواهد داشت که بازاریابان بتوانند با مشتریان ارتباط برقرار کرده و خدمات مورد نیاز آنها را ارائه دهند و یا به سوالاتی که از جانب مشتریان پرسیده می شود پاسخ دهند. بهتر است در این قسمت برای هر کالایی یک شماره اختصاصی و کوتاه در نظر گرفته شود که مشتریان یا مخاطبان سریعتر و بهتر بتوانند کالای مورد نظر خود را پیدا کرده و یا اطلاعات لازم درباره آن را جستجو کنند. به جز شماره های اختصاری و کوتاهی که برای کالاها در نظر گرفته می شود در صورتی که شماره های عضویتی نیز برای مخاطبان و یا مشتریانی که عضو سایت می شوند اگر در نظر گرفته شود برقراری رابطه را راحت تر کرده و به سرعت خدمات رسانی و پاسخگویی به نیازها و درخواستهای مشتریان افزوده می شود. حتی می توانید تمامی روند انتخاب کالا و درخواست خرید آن را به صورت الکترونیکی طراحی کنید تا مشتریان تنها با تیک زدن چند گزینه و ثبت مشخصات فردی و آدرس خود بتوانند به سرعت کالای مورد نیاز خود را درخواست دهند.

دو) موضوع دوم در تجارت اینترنتی ؛ بخش توزیع کالا

این بخش از تجارت اینترنتی زمانی شروع به فعالیت می کند که مشتریان از طریق سایت درخواست خود را ثبت کرده اند و کالای مورد نظر خود را سفارش داده اند. رساندن کالای مورد نیاز و خریداری شده توسط مشتریان بوسیله این بخش به دست آنها می رسد.

سه) موضوع سوم در تجارت اینترنتی ؛ واحدهای فروش

هر یک از واحدهای فروش کالا در صورتی که بخواهند در یک بازار کلی عضویت داشته باشند ، به عنوان مثال چندین واحد فروش اینترنتی کالاهای الکترونیکی در یک شبکه وسیع و کلی بازار الکترونیکی عضو می شوند و مشتریان با مراجعه به این سایتها مانند سایت دیجی کالا و یا سایر سایتهای مشابه که وجود دارد کالای مورد نظر خود را با تمامی مشخصات مشاهده کرده و در نهایت در صورتی که درخواست خرید داشته باشند از طریق شماره ای که هر یک از این واحدهای فروش دارند می تواند با درج شماره واحد فروش در فرم درخواست کالا ، از فروشگاه مورد نظر خود خرید کنند. بنابراین لازم است هر کدام از واحدهای فروش در یک سایت کلی برای خود شماره و شناسه جداگانه ای داشته باشند. لازم است فروشگاه ها و واحدهای فروشی که عضو یک شبکه وسیع تر بازار اینترنتی برای فروش کالاهای مشابه هستند هر از چندگاهی سایتها و پایگاه های برقراری ارتباط با مشتریان خود را آپدیت کنند تا بتوانند در عرصه رقابت الکترونیکی با سایر رقبا موفق عمل نمایند و به شیوه مؤثرتر و پویاتری با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

 

سایت آموزش بازاریابی و مشاور بازاریابی به شما در ضمینه های مختلف افزایش درآمد و جلب مشتری کمک خواهد کرد.در این وب سایت به تمامی نکات لازم برای ارتقا کیفیت کارتان و عبور از سد رقبا اشاره شده و نیازمنده مطالعه دقیق تمامی مطالب این سایت است.شاید مهم ترین نکته در این وب سایت قابل فهم و درک بودن مقالات موجود است که به کاربران این کمک را میکند که در هر سطحی که باشند بتوانند از این وب سایت و مطالب آن استفاده لازم را ببرند

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

به فکر سئو باشید

برای وب سایت ها مهم ترین مساله موجود همان بهینه سازی سایت است که باید …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس